13 juni 2017

Haakfeestje

Afgelopen zaterdag was ik bij het haakfeestje georganiseerd door Marion Linssen bij Wolplein. Een paar weken geleden kreeg ik van Marion een uitnodiging voor een gezellig haakfeestje. Ik vind het altijd leuk om bij dit soort feestjes te zijn. Vooral omdat het een leuke gelegenheid is om mede-Instagrammers te ontmoeten. Sommige dames had ik al vaker in het echt gezien, anderen volgde ik al wel op Instagram maar had ik nog nooit in het echt ontmoet en een paar dames kende ik nog helemaal niet.

Marion had de tafels in het Wolplein inspiratiecentrum mooi gedecoreerd en ze had heerlijke lekkernijen gebakken en andere versnaperingen klaar gezet. Voor iedereen lag er een roze Wolplein goodie bag klaar gevuld met een haaketui, toerenteller en bolletjes garen van Yarn and Colors.

SaveSave

Ook lag er voor iedereen een patroon van een door Marion ontworpen tas klaar. Vooraf mochten we van het Yarn and Colors Super Must-Have garen een of twee kleuren doorgeven waarmee je wilde werken. Ik had gekozen voor de kleur Eucalyptus. Twee bollen Super Must-Have in die kleur inclusief een bol Fabulous in dezelfde kleur en nog een paar bolletjes Epic - beide ook van Yarn and Colors - zaten in de goodie bag. Hoewel er meestal bij dit soort feestjes vooral veel gekletst wordt, begonnen we toch allemaal enthousiast aan het leuke patroon van de 'Bag & Me' tas van Marion. Ik was ondanks het geklets al aardig op weg, maar vlak voor het einde kwam ik erachter dat kletsen en een patroon lezen niet helemaal goed samen gaan. Ik had nl. een fout gemaakt, waardoor ik 5 toeren moest uithalen. Dat klusje heb ik voor thuis bewaard en 's avonds ben ik verder gegaan met de tas.

Het is een fijn patroon om te haken en met het dikkere Super Must-Have garen heb je de tas zo klaar. Joyce van Mez11 was er ook en van haar kregen we een mooie leren label. Zo'n leren label is de finishing touch van een project en maakt het echt af.

Mijn tas is inmiddels af en ik ben er blij mee.



De bodem is gehaakt met Fabulous en de rest met Super Must-Have. Hoewel beide garens in de kleur Eucalyptus zijn, zijn de kleuren niet hetzelfde. Ik vind dat echter niet storend. Toen ik de rand van vasten aan het maken was, bleek dat ik nog genoeg garen over had om nog drie extra toeren van het patroon te haken. Ik heb die laatste toeren van vasten uitgehaald, de drie toeren nog een keer herhaald en toen de rand opnieuw gehaakt. Mijn tas is dus iets groter geworden dan het aantal toeren beschreven in het patroon. Ik koos voor korte hengsels, maar je kan ook langere hengsels maken. Als je de tassen van de andere dames wilt zien, kun je op Instagram zoeken op #bagandmetas. Het is zo leuk om de verschillende kleurstellingen te zien. En wil je zelf met het patroon van Marion aan de slag stuur haar dan een berichtje op Instagram. Haar account is @tresjolie_liv.

Lieve Marion en alle andere dames, bedankt voor de gezellige middag!
SaveSave

8 opmerkingen :

  1. Ja je tas is heel leuk geworden! En oh die kleur is echt mooi. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd feestje! Tot gauw maar weer ...liefs Linda - hipenhandgemaaktbylin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Linda. Ik ben zelf ook erg blij met de kleur. En het was zeker een geslaagd feestje. Tot onze volgende haakdate! xxx

      Verwijderen
  2. het was een hele gezellige middag en ik vond het heel leuk om jou te ontmoeten(ik vind je erg gezellig en vrolijk) .Je tas is prachtig geworden ! ik wil ook nog even zeggen dat ik de deken die je voor het boek van Marianne gehaakt hebt super vind (te gekke kleuren). ik hoop deze deken ook nog eens te maken. groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment over de deken, Esther. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kleuren niet zelf had uitgekozen en zelf waarschijnlijk ook niet gekozen zou hebben, maar toen ik ermee bezig was, vond ik de kleurencombinatie steeds leuker worden en toen de deken klaar was, vond ik 'm echt geweldig in die kleuren. Liefs, Ingrid

      Verwijderen
  3. Wat een leuke blogpost! heel mooi vind ik je tas!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk is de tas geworden, de kleur vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Daphne! Omdat we van tevoren niet wisten wat we gingen maken, vond ik het best lastig om een kleur door te geven en heb ik ook wel even getwijfeld over een kleur, maar ik ben erg blij met mijn keuze. En de tas is erg leuk om te maken.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...