7 december 2017

Restjesdeken

De afgelopen twee maanden had ik door drukte helemaal geen zin om te haken, maar inmiddels heb ik de smaak weer te pakken. Nadat de omslagdoek voor mijn vriendin af was, ben ik begonnen aan twee chunky sjaals waarvan een sjaal in opdracht wordt gemaakt.

Tussendoor ben ik ook nog aan een ander project begonnen.....een restjesdeken. Ik wilde een simpel project waar je niet te veel bij na hoeft te denken en wat je makkelijk op kan pakken als je even een paar toertjes wilt haken.

Ik ben m'n voorraad ingedoken en heb bolletjes gekozen die ik al eens voor andere dekens heb gebruikt, zoals deze granny stripe deken en deze Neat Ripple Blanket. Voor die laatste deken had ik ook twee tinten paars gebruikt, maar die kleuren heb ik nu achterwege gelaten. Ik houd van de combinatie van groen, blauw en turquoise.


Het idee voor deze deken is ontstaan tijdens het haken van de chunky sjaal. De sjaal wordt gehaakt met halve stokjes in de achterste lus, maar voor deze deken haak ik vasten in de achterste lus. Het haken in de achterste lussen geeft een leuk ribbeleffect.


Hoewel het een restjesdeken is, heb ik aan de aangebroken bolletjes uit m'n voorraad helaas niet genoeg, dus heb ik van de week wat extra bolletjes Drops Paris besteld.

3 opmerkingen :

  1. Ja, leuke projecten zijn dat. Ik ben ook een restjesproject aan het verzinnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jou kennende weet je vast wel iets leuks te verzinnen, Esther.

      Verwijderen
  2. Mooi! Dat donkerblauwe smalle randje doet ‘t ‘m!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...